سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
۵ درصد موقوفات کاشان به مدارس علمیه اختصاص دارد

حوزه/محمودزاده گفت: ۲ هزار و ۳۸۴ موقوفه مشتمل بر ۹ هزار و ۵۳۳ رقبه در شهرستان کاشان وجود دارد که پنج درصد آنها به مدارس علمیه و طلاب اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مسلم محمودزاده در نشست هم‌اندیشی با مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان اظهار داشت: مهم‌ترین موقوفات حوزه علمیه کاشان، موقوفه فتحعلی‌ شاه قاجار است که متعلق به مدرسه علمیه امام خمینی(ره) واقع در بازار این شهر است.

وی افزود: در حال حاضر حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تولیت این مدرسه علمیه را با نزدیک به ۲ هزار رقبه بر عهده دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تصریح کرد: درآمد موقوفات حوزوی بر اساس تدابیر اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حساب مشخصی متمرکز و ماهانه به حساب حوزه‌های علمیه واریز می‌شود.

وی، از علامه نراقی(ره)، آقا بزرگ، سیدابوالقاسم مصطفوی مجتهد کاشانی، آیت‌الله یثربی، آیت‌الله سیدرضا مدنی و آیت‌الله اعتمادی به عنوان شخصیت‌های مهم واقف حوزوی در شهرستان کاشان نام برد.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از نیات واقفان کاشان مرتبط با مسجدها و مکان‌های متبرکه است، یادآور شد: نیت‌های مذهبی، اجتماعی و خیریه در این شهرستان به ترتیب ۳۲، ۱۳ و ۱۰ درصد است.

وی تصریح کرد: درآمد هریک از موقوفات بنا به نیت واقف در حساب بانکی جداگانه‌ای واریز و طبق نیت واقف هزینه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، تأکید کرد: تمامی هزینه‌کردها توسط اداره تحقیق و حسابرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه طبق وقف‌نامه هزینه شده باشد، تایید می‌شود در غیر این‌ صورت مردود و وجه باید مسترد شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha